tirsdag den 27. januar 2009

Professor Layton og DS Adventure Game Revival

Trods ofte erkl?t d?/ a> med Adventure Game , Nintendos succes har rejste genre's mainstream profil og kvalitet til et niveau usete siden 90'erne . Till?et is?har v?t en ideel platform for AGS, hvilket f? til frigivelse af en r?e popul? Japansk titler i det amerikanske marked . Professor Layton og nysgerrige Village er kun den seneste til at modtage ros fra vestlige spil klude - men det er den mest konsekvent og-reviewed - g?a href="http://www.edge-online.com/features/the-games-of-2008-ds"> mange kort-lister af de bedste DS spil 2008. Med smukke illustration, engrossing puslespil, og en charmerende historie, Professor Layton topped japanske software diagrammer om sin l?delse (som gjorde sin efterf?r, Professor Layton og Devil's Box , stadig ikke-frigivne i USA), selv om alle indikationer er, at dets amerikanske salg har v?t underwhelming.




Er dette en fejl i markedsf?g? Er det japanske gamer's f?mhed virkelig s?nderledes? Kan amerikanske spil beslutningstagere bruge AG som et redskab til udvidelse af markedet for ikke-traditionelle gamere, hvilket efter alt, de ?er? Eller er den "d?g begravet" attitude for indgroede, der skal overvindes? N?alt kommer til alt, Capcom og Nintendo er forholdsvis ny p?ette. Hvad er til hinder for EA eller Microsoft fra at pr?deres h? p?et? Eller kunne Lucasarts huske sin historie og genoplive form? M?e spillet industrien kan bare ikke komme over, hvordan hjernen-d?teknologien bag AGS er - men det samme g?er for Rock Band og Guitar Hero (og Brain Age og Nintendogs og Warioware: Smooth Moves ).

Ingen kommentarer: