søndag den 7. november 2010

Angel's Trumpet


Det er tid til
og i dag er jeg deler nogle fotos og frø info om Angel's Trumpet eller Datura. Dette er en plante, som jeg ikke har dyrket i min have for et par år, lige siden jeg fandt ud af de blomstrer og frø var giftige. Men dette år Jeg havde et par planter, der voksede uventet. Har du ikke bare elske dem frivilligt blomster? De hvide blomster er dejlige og åbne i slutningen af dagen.
Jeg elsker den lille skær af lilla mod midten af blomstre. I min del af Canada dette er en årlig plant.When de blomstre er færdig et frø pod begynder at udvikle sig.
Dette anlæg har også navnet Thorne æble ... som ftis perfekt.
Når frøene pod modnes og tørrer ud en smule begynder det at opdele åbne, og indeni er masser af bittesmå sorte frø. Hvis du efterlader frø pod på planten, de vil sprede sig over hele haven. Jeg vil røverkøb ud seedpod og tage kernerne ud.
Du kan se, hvordan bittesmå frø er i forhold til den canadiske skilling. Disse frø blev indsamlet fra blot 2 seedpods. Jeg ved ikke, om jeg vil plante disse frø næste år eller give dem væk til en anden gartner.
Tag et kig på Tootsie's blog og se, hvem der ellers er flaunting blomster om fredagen.
Tak for dit besøg i dag. Jeg håber du kan tage et øjeblik at efterlade en kommentar og sige hej. © Listige Gardener

Ingen kommentarer: